Available courses

Deze training richt zich volledig op het doorgronden van de theorie beschreven in het boek Management Control Auditing: bijdragen aan doelrealisatie en verbetering, geschreven door Peter Bos, Ron de Korte en Jan Otten. Het boek MCA-boek maakt onderdeel uit van de verplichte literatuur van de ESAA-opleiding tot Register Operational auditor (RO).

De e-learning bestaat uit de mogelijkheid 10 of 25 vragen te selecteren uit een vragendatabase, deze te beantwoorden en te doorgronden waarom het gekozen antwoord juist of onjuist is naar de mening van de auteurs.

De toetsvragen zijn gegroepeerd per cluster van hoofdstukken van het boek:

- Hoofdstuk 0 (Ten geleide) t/m 3 (Selectie en planning van audits)

- Hoofdstuk 4 (Auditontwerp) en 5 (Auditbeheersing)

- Hoofdstuk 6 (Gegevensverzameling) en 7 (gegevensverwerking, analyse en oordeelsvorming)

- Hoofstuk 8 (Rapportage van de auditresultaten) en 9 (Afronding van de audit)  [geen verplichte hoofdstukken voor de ESAA-opleiding]

Deze ondersteuning bevat ook mogelijkheden om in dialoog te treden met de docent/auteur en deelnemers van de e-learning.

Agile auditen Trailer

Effecten van agile op Internal Auditing en het auditen op een Agile wijze conform het Agile Manifesto.

Deze training richt zich volledig op het doorgronden van de theorie beschreven in het boek Management Control Auditing: bijdragen aan doelrealisatie en verbetering, geschreven door Peter Bos, Ron de Korte en Jan Otten. Het boek MCA-boek maakt onderdeel uit van de verplichte literatuur van uw ESAA-opleiding.

De e-learning bestaat uit de mogelijkheid 10 of 25 vragen te selecteren uit een vragendatabase, deze te beantwoorden en te doorgronden waarom het gekozen antwoord juist of onjuist is naar de mening van de auteurs.

De toetsvragen zijn gegroepeerd per cluster van hoofdstukken van het boek:

- Hoofdstuk 0 (Ten geleide) t/m 3 (Selectie en planning van audits)

- Hoofdstuk 4 (Auditontwerp) en 5 (Auditbeheersing)

- Hoofdstuk 6 (Gegevensverzameling) en 7 (gegevensverwerking, analyse en oordeelsvorming)

- Hoofstuk 8 (Rapportage van de auditresultaten) en 9 (Afronding van de audit)  [geen verplichte hoofdstukken voor de ESAA-opleiding]

Deze ondersteuning bevat ook mogelijkheden om in dialoog te treden met de docent/auteur en deelnemers van de training.

Deze training richt zich volledig op het doorgronden van de theorie beschreven in het boek Management Control Auditing: bijdragen aan doelrealisatie en verbetering, geschreven door Peter Bos, Ron de Korte en Jan Otten. Het boek kunt u bestellen en met iDeal betalen via de url http://www.Auditing.nl/boekwinkel/. U heeft het dan binnen enkele dagen in huis.

De e-learning bestaat uit de mogelijkheid 10 of 25 vragen te selecteren uit een vragendatabase, deze te beantwoorden en te doorgronden waarom het gekozen antwoord juist of onjuist is naar de mening van de auteurs.

De toetsvragen zijn gegroepeerd per cluster van hoofdstukken van het boek:

- Hoofdstuk 0 (Ten geleide) t/m 3 (Selectie en planning van audits)

- Hoofdstuk 4 (Auditontwerp) en 5 (Auditbeheersing)

- Hoofdstuk 6 (Gegevensverzameling) en 7 (gegevensverwerking, analyse en oordeelsvorming)

- Hoofstuk 8 (Rapportage van de auditresultaten) en 9 (Afronding van de audit) 

Deze ondersteuning bevat ook mogelijkheden om in dialoog te treden met de docent/auteur en deelnemers van de training.

Gebaseerd op de 4-daagse Verbetergericht Auditen (VA) en uitgebreid  met diverse video's en nieuwe 'wendbaarder' concepten. Het omvat Auditmethodologie en is mede gebaseerd op het boek: Management Control Auditing; bijdragen aan doelrealisatie en verbetering.

Management Control Auditing 2

Als logisch vervolg op MCA1 richten we ons op inventariserende onderzoeken, interviewen (mét acteur) en verbetergericht rapporteren.

Management Control Auditing 3

Als vervolg op je RO-opleiding of onze modules MCA1 (Auditfunctie en het
ontwerpen van verbetergerichte audits) en MCA2 (auditvaardigheden en inductieve audits) richten we ons op maatwerk advisering, socratische gespreksvoering en RCA of oorzaakgerichte onderzoeken.